Paul Oakenfold: 30 χρόνια καριέρας, μια μοναδική ιστορία!

paul-oakenfold5

 Το 1987 για τους Έλληνες ήταν μια χρονιά αναγέννησης και άνθησης για το ελληνικό μπάσκετ. Πριν από 30 χρόνια όμως για τους Άγγλους και τους φίλους της ηλεκτρονικής μουσικής, ήταν μια περίοδος αναγέννησης επίσης. Διότι στο Μάιλ Έντ, μια περιοχή του ανατολικού Λονδίνου  τον Αύγουστο του 1963, γεννήθηκε ένα από τα θαύματα της φύσης πίσω από τα decks.

Ο λόγος για τον Paul Oakenfold, ο οποίος από την δεκαετία του 80 που ασχολήθηκε με το DJing, έμελλε να αλλάξει όλο τον κόσμο του και γενικότερα όλο το στυλ τoυ clubbing και της Rave κουλτούρας γενικότερα. Σε αυτό το κύμα βοήθησε επίσης συμπτωματικά και η αύξηση δημοτικότητας της acid house μουσικής στην πατρίδα του.

Έκτοτε ο σπουδαίος Βρετανός καλλιτέχνης μετράει συνολικά στην καριέρα του τα παρακάτω κατορθώματα: 4 στούντιο Άλμπουμ, 3 dj tools, 30 Djs mixes, 36 Essential Mixes στο ΒΒC Radio 1, 2 DVDs, 100 remix για πάνω από 100 καλλιτέχνες, όπως οι U2, Moby, Madonna, Massive Attack, New Order, The Rolling Stones, The Stone Roses, 8 άλμπουμ για ταινίες, 1 ΒΜΙ Βραβείο, 13 βραβεία στον διαγωνισμό DJ Awards, 2 φορές νικητής στην ψηφοφορία του DJ Mag, 2 Βραβεία Grammy, 1 ΙDMA βραβείο και 2 βραβεία παγκόσμια.

Και φυσικά αμέτρητα τραγούδια και παραγωγές όπως και συλλογές. Από την μεγάλη του αγάπη την trance αλλά και  House, electro, drum and bass μέχρι απλή dance, Breaks Και hip hop.

Με τρεις δεκαετίες συμπληρωμένες στη βιομηχανία της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, ο ίδιος δηλώνει πως  δεν τον έχουν επηρεάσει καθόλου και συνεχίζει ακάθεκτος αυτό που λατρεύει εδώ και χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι πως τον ενοχλεί η λέξη βετεράνος και πιστεύει πως το συγκεκριμένο προσωνύμιο για τον ίδιο δεν είναι και ιδιαίτερα τιμητικό αλλά και για τον οποιοδήποτε συνάδελφό του που αγαπάει αυτό που κάνει σε όποια ηλικία κι αν βρίσκεται.

paul-oakenfold3

Από τα 30 χρόνια παρουσίας του στα decks, 9 είναι οι κορυφαίες στιγμές του όπου έπαιξαν ταυτόχρονα και τεράστιο ρόλο για την άνοδο της ηλεκτρονικής σκηνής παγκοσμίως.

Το καλοκαίρι του 1987, η Ίμπιζα και η αναγέννηση της ηλεκτρονικής χορευτικής σκηνής.

Πριν από το 1987  στα νυχτερινά κέντρα ο κόσμος διασκέδασε με την συγκεκριμένη μουσική, αλλά κανείς δεν επικεντρωνόταν στον DJ ή στην μουσική. Από τότε όμως άρχισε η εξάπλωση του ενδιαφέροντος για τον  DJ του κάθε κλάμπ και φυσικά για το συγκεκριμένο μουσικό είδος. Όλα ξεκίνησαν την συγκεκριμένη χρονιά, όταν ο Oakenfold ταξίδεψε στο νησί της Ίμπιζα για μια εβδομάδα για να γιορτάσει τα 24α γενέθλιά του. Ο Trevor Fung, ο Nicky Holloway, ο Ian Saint Paul, ο Danny Rampling και ο Johnny Walker ήταν η εκλεκτή του παρέα..

Ο ίδιος έπεισε τον ιδιοκτήτη ενός χώρου στην Αγγλία για να φιλοξενήσει ένα after party στο νησί με Acid house χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία διότι το κοινό δεν ήταν έτοιμο να λικνιστεί στους συγκεκριμένους ρυθμούς.

Μετά από αυτό το πάρτυ τα πράγματα πήραν μια άλλη τροπή στο νησί και κυρίως στην νοοτροπία του για τις συγκεκριμένες εκδηλώσεις και για την ηλεκτρονική σκηνή γενικότερα και από τότε έγινε θέσπιση μια από τις μεγαλύτερες νυχτερινές βραδιές στην Ίμπιζα για την αγγλική acid house σκηνή στο Sanctuary.

Έτσι από τότε έμελλε η συγκεκριμένη χρονιά και βραδιά για τον Βρετανό θρύλο να είναι ορόσημο για την μετέπειτα πετυχημένη του καριέρα.

ibiza

Η γέννηση των σούπερ σταρ DJS και η rave Κουλτούρα

Η γέννηση των σούπερ σταρ DJ και πολλά διάσημα νυχτερινά κέντρα στη Βρετανία και φεστιβάλ όπως  τα Ministry Of Sound, Cream, Creamfields, Southwest, αλλά και πολλοί γνωστοί DJ  που κυριάρχησαν στην rave κουλτούρα εκείνης της εποχής όπως ο Carl Cox, ο Sasha, κι ο John Digweed, αλλά  και η γέννηση ηλεκτρονικών συγκροτημάτων  όπως οι Prodigy και οι Chemical Brothers ήταν Άγγλοι και  συνέβαλλαν στην αύξηση του ενδιαφέροντος για την συγκεκριμένη σκηνή στην χώρα τους, αλλά και παγκοσμίως μετέπειτα, επηρεάζοντας πολλούς DJ και παραγωγούς στο μέλλον.

Η γέννεση και η ανάπτυξη της ηλεκτρονικής μουσικής στην Αμερική

Η Ηλεκτρονική μουσική εξαπλώθηκε σε χώρους όπως το Hollywood και το Madison Square Garden και στην αρχή τα πράγματα δεν ήταν και τόσο καλά για την ηλεκτρονική σκηνή. Όπως δήλωσε ο ίδιος ο Οakenfold, «Όταν έπαιξα για πρώτη φορά εκεί το 2003, οι χώροι εκείνοι δεν ήταν φιλικοί με τους DJ».

Τη δεύτερη φορά το 2007 που έπαιξα ο χώρος  ήταν πολύ πιο ανοιχτός.  Από τότε σε μεγάλο βαθμό εξαπλώθηκε και εκεί  η αγάπη για τους DJs και υπήρξαν τεράστια σημάδια εξέλιξης στη χορευτική μουσική για την ίδια την χώρα.

Paul Oakenfold - Photo 1

H εισβολή των DJS σε συνεργασίες με ορχήστρες και κινηματογράφο.

Κατά την διάρκεια της μεγάλης του καριέρας έχει ασχοληθεί και έχει επιμεληθεί  πολλά soundtrack ταινιών και συνεργάστηκε επίσης και με την φιλαρμονική ορχήστρα Boston Pops η οποία παράγει κλασσική μουσική.

Οι εμφανίσεις συνεργασίας DJS με ορχήστρες ήταν μια νέα τάση  που εμφανίστηκε από την Αγγλία και εξαπλώθηκε και σε άλλες χώρες με κορυφαία ονόματα όπως ο Paul Van Dyk κι ο Jeff Mills, ενώ εντός γηραιάς Αλβιόνας τον ακολούθησε ο Pete Tong από το 2015 με την ορχήστρα του Heritage.

Ένα τέτοιο εγχείρημα είχε γίνει και προ τετραετίας με καλλιτέχνες από την δικιά μας Zero 10 Records στο μέγαρο μουσικής.

Παράλληλα ο ίδιος ο βρετανός καλλιτέχνης δήλωσε πως η ηλεκτρονική μουσική, έχει την δυνατότητα να ξεπεράσει τέτοιου είδους εμπόδια.

Η εκτέλεση gigs όπως στο Σινικό Τείχος της Κίνας και το όρος Everest

Οι εμφανίσεις του στο  Σινικό Τείχος της Κίνας και το όρος Everest ήταν ιδιαίτερες στιγμές για τον ίδιο. Και τα δύο του πήραν πολύ προγραμματισμό, χρειαζόταν πολλές άδειες από τους ανθρώπους και εξερευνούσε πολλά μέρη με τους συνεργάτες του για να δουν που θα καταλήξουν.   Ήταν μοναδικές και θαυμάσιες στιγμές, και οι 2 του προσπάθειες στέφθηκαν από τεράστια επιτυχία.

Η μια στο θρυλικό τείχος της Κίνας και παγκοσμίως και η άλλη στο υψηλότερο βουνό της οροσειράς των Ιμαλαίων και το υψηλότερο σημείο της γης στους -8 βαθμούς κελσίου, με σκοπό να μαζέψει χρήματα για τα θύματα του σεισμού στο Νεπάλ πριν από 2 χρόνια.

Αυτό έδειξε εκτός του ότι η ηλεκτρονική μουσική έχει την δυνατότητα να ξεπεράσει τέτοιου είδους εμπόδια όπως είχε δηλώσει παλαιότερα, να δείξει πως ένας DJ μπορεί να κάνει ένα θέλει μπορεί να κάνει το ακατόρθωτο, το οποίο δεν μπορεί να το φανταστεί κανένας, που εδώ που τα λέμε ούτε το μεγαλύτερο όνομα της μουσικής από οποιοδήποτε είδος πλην της σκηνής που υπηρετεί ο Βρετανός δεν θα τολμούσε να φανταστεί.

Η συνεργασία DJS με μεγάλα αστέρια άλλων ειδών μουσικής.

Η συγχώνευση μουσικών ειδών και οι μείξεις βάση συνεργασιών καλλιτεχνών από διάφορα είδη μουσικής είναι μόδα πλέον.  Παλιά το να συνεργαστεί κάποιος DJ με καλλιτέχνη από την pop  ή από την rap ή από άλλο είδος μουσικής για παράδειγμα ήταν πολύ δύσκολο.

Το 2001 ο Οakenfold, συνεργάστηκε με την Nelly Furtado και τον Ice Cube, ενώ στην συνέχεια συνεργάστηκε και με άλλα κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας μουσικής όπως οι U2 και η Madonna.

Ήταν δύσκολο οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες εκτός ηλεκτρονικού φάσματος να καταλάβαιναν την αξία αυτού του είδους που εκπροσωπούσε ο Βρετανός. Όμως στην συνέχεια τέτοιου είδους συνεργασίες πήραν σάρκα και οστά με πρωτεργάτες τους Tiesto και David Guetta.

paul_oakenfold_0

Μεγάλα φεστιβάλ που ασχολούνται με την ηλεκτρονική μουσική.

Δεν υπήρχαν φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής. Υπήρχαν ροκ φεστιβάλ και παραδοσιακά φεστιβάλ της κάθε χώρας, και τα Ρέιβ πάρτυ που υπήρχαν αφορούσαν τον πιο Underground κόσμο εκείνης της εποχής. Ούτε που θα πίστευε κανένας πριν από 30 χρόνια που θα ξεκινούσα την καριέρα μου ως DJ, πως τα διήμερα και τριήμερα φεστιβάλ όπως το EDC, το Tomorrowland, το Ultra και πολλά ακόμη θα είχαν πάρει σάρκα οστά και θα ήταν στην μόδα όσο δεν φαντάζεται κανένας, είχε δηλώσει ο ίδιος.

Επίσης συνεχίζει πως από την συγκεκριμένα γενιά άρχισαν να μπαίνουν οι βάσεις, στην συνέχεια, δειλά δειλά έκαναν την εμφάνισή τους, λόγω επικινδυνότητας που επικρατούσε σε πολλά από αυτά και μετέπειτα το να γίνει ένα φεστιβάλ σε οποιαδήποτε χώρα θεωρείται φυσιολογικό.

paul-oakenfold4

Η αύξηση των ραδιοφωνικών εκπομπών και shows από τα κορυφαία ονόματα των Decks.

Eίναι εξίσου σημαντικό το ότι αυξήθηκαν τα ραδιοφωνικά shows από τα κορυφαία ονόματα της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής, όπου μέσα από αυτά παρουσιάζουν τις τελευταίες τους κυκλοφορίες, remixes από άλλους καλλιτέχνες, mashups, bootlegs και κάνουν τον κόσμο να ωθείται στα downloads και στο να μαθαίνει όση περισσότερη μουσική γίνεται μέσα από αυτούς. Ο ίδιος ο Oakenfold έχει δηλώσει θαυμαστής του a state of trance του Αrmin Van Βuuren αλλά και του ραδιοφωνικού show του θρύλου του BBC Radio 1 Pete Tong.

oak radio

Η επόμενη γενιά καλλιτεχνών που παράγουν μουσική και η σχέση τους με το διαδίκτυο

Στην σημερινή εποχή και με την εξάπλωση του ίντερνετ και των τεχνολογιών γενικότερα τα τελευταία χρόνια, βλέπουμε ολοένα και περισσότερους καλλιτέχνες και επίδοξους DJS και παραγωγούς, να ασχολούνται όλο και περισσότερο με το djing μέσα στο δωμάτιό τους, η έξω όταν πηγαίνουν βόλτα μέσω του κινητού τους, ή του tablet τους με σκοπό να γίνουν κι αυτοί σαν τον Oakenfold και πολλούς ακόμη.

Και μέσα από αυτές τις ενέργειες βλέπουμε αρκετά άτομα να πετυχαίνουν τον στόχο τους χάρις στις τεράστιες φιλοδοξίες τους και την σκληρή τους δουλειά.

Βέβαια σε πάμπολλες περιπτώσεις υπάρχει και η άλλη πλευρά με τους ghost producers και τους DJS με τα κατασκευασμένα σετ, αλλά και μέσω της δόξας που παίρνουν οι προγραμματιστές του Synth για τα στοιχεία της παραγωγής του κάθε κομματιού όπως είχε δηλώσει και ο Paul Van Dyk σε μια παλαιότερη συνέντευξή του για χάρη των ιδίων,  με σκοπό να χαλάνε το πραγματικό προφίλ ενός σωστού DJ και να το κάνουν αποκλειστικά και μόνο εξαιτίας της τάσης της εποχής.

Ο ίδιος ο θρυλικός jockey δήλωσε πως αυτό είναι καταπληκτικό το να αναπτύσσεται η μουσική μέσω του διαδικτύου και να βγαίνει νέο αξιόλογο και φρέσκο αίμα στην παραγωγή και στον χώρο μας γενικότερα. Κάποια στιγμή συμπληρώνει πως συνέχεια ψάχνω για νέα ταλέντα στην δισκογραφική μου εταιρεία την Perfecto.

Paul-Oakenfold-

Φέτος στα 30 χρόνια ζωής του πίσω από τα decks αλλά και στην κονσόλα της παραγωγής, ο Paul ξεκίνησε από τον Φεβρουάριο το generations, ένα project το οποίο περιλαμβάνει ντοκιμαντέρ, 3πλη συλλογή με 60 κομμάτια συνολικά με house, trance Και balearic beat ρυθμούς και φυσικά το tour του το οποίο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Και μέσα από αυτό έχει καλέσει διάφορα ονόματα από την παλιά μέχρι και την σύγχρονη εποχή της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής.

Στην Ελλάδα και στους Έλληνες clubbers έχει αφήσει το στίγμα του κι ας μην έρχεται συχνά όπως πολλοί άλλοι καλλιτέχνες. Ανεξίτηλες για τους παλαιότερους έχουν μείνει οι εμφανίσεις του στο Plus Soda και για τους πιο νεότερους στο animal club και στο venue στην Βάρκιζα.

Official Facebook Cover - Paul Oakenfold

Φέτος το Bolivar Beach Bar θα έχει την χαρά στις 18 Αυγούστου να φιλοξενήσει αυτόν τον ζωντανό θρύλο της ηλεκτρονικής σκηνής σε μια βραδιά προσφορά της F.S.I. Dance & Concert. Χαρίζοντας μας μια βραδιά γεμάτη με μελωδίες κυρίως trance αλλά και house και progressive. Μια βραδιά που όλοι οι υγιείς και ποιοτικοί clubbers την περιμένουν πως και πως. Κι εγώ προσωπικά τιμή μου που θα σας δω από κοντά Mr Oakenfold.

Από τον Κωνσταντίνο Μανδρέκα
Event Info:
Doors Open: 21:00
Είσοδος: Προπώληση: 10€ | Ταμείο: 15€
Τοποθεσία: Ακτή του Ήλιου, Άλιμος
Μετακίνηση: Τραμ στάση «Καλαμάκι», Λεωφορεία: 101,142, A1, A2, B1, B2, X96 στάση 3η Καλαμακίου – Transportation Check Link: http://www.zee.gr/stop/1549
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 697 0367 684
Προπώληση
 
E –TicketsΑποκλειστικά από το Viva.gr στο παρακάτω Linkhttps://www.viva.gr/tickets/music/bolivar/paul-oakenfold/ και Τηλεφωνικά στο: 11876

Σχόλια

σχόλια

About The Author

Const. Mandrekas

Μπορεί από μικρός να μου άρεσαν τα σπορ, τα αυτοκίνητα αλλά και το διάβασμα, όμως η μουσική ήταν ένας παράγοντας που με ανέβαζε πάντοτε σαν άνθρωπο αλλά και έπαιζε σημαντικό ρόλο στην ψυχολογία μου. Ξεκίνησα από αρμόνιο παίζοντας και κάνοντας μαθήματα πάνω σε κλασσική μουσική και πιο κουλτουριάρικα, πέρασα από πολλά ακούσματα για να έρθω για τα καλά σε επαφή με την ηλεκτρονική μουσική και πολλούς από τους πραγματικούς δημιουργούς της. Ώσπου να φτάσω στα χορευτικά αλλά και πιο σκληρά ακούσματα κυρίως μέσα από την House την techno Και την trance. Ενίοτε είχα αδυναμία στην Progressive και την electro αλλά και στην drum & bass. Μέσα από αυτή την σελίδα θα προσπαθήσω να μοιραστώ την αγάπη μου για αυτό το είδος, για πολλούς εκπροσώπους της αλλά και για διάφορες ιστορίες ανεκτίμητες και ανεξίτηλες

Related Posts