Τα τελευταία γεγονότα του lockdown στη Μύκονο με τον ξαφνικό “θάνατο” της μουσικής, από bars, beach bars, clubs & villas, ήρθε για να μας επιβεβαιώσει ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός.
Αυτό του ότι, η Μύκονος βρίσκεται εκεί που είναι και βασίζει την υστεροφημία της κατά βάση στη μουσική, στα DJ events και τα μαγαζιά της!
Η Μέκκα του Ελληνικού clubbing και της ηλεκτρονικής μουσικής παίζει στα ίσα και υπερισχύει πολλές φορές και της δυναμικής που προβάλει η Ibiza παρόλο την υπεροπλία της Ισπανικής νήσου σε clubs & events, κάτι για το οποίο δούλεψε πολλές δεκαετίες μεθοδικά και με πλάνο! Δεν είναι τυχαίο ότι στις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις στον κόσμο συμμετέχει με δικό της – ανεξάρτητο της Ισπανίας – τουριστικό χώρο εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων, έχοντάς dj booth και περίπτερα των πιο ονομαστών της clubs.
H Mύκονος, από τα μέσα της δεκαετίας του 90 ξεκίνησε επίσης μεθοδικά την δική της ιστορία στον χάρτη του Παγκόσμιου clubbing χάρτη, βασίζοντας την δημοτικότητά της, αλλά και την βραδινή της εικόνα σε δύο διαφορετικά μέρη.
Τα Ματογιάννια, με τα εκατοντάδες γνωστά, λιγότερα γνωστά και διάσημα mainstream bars σε λευκό φόντο που μπόρεσαν σιγά – σιγά να μεταμορφωθούν και να επιδράσουν θετικά στη διαφοροποίηση της κουλτούρας του ήχου προς μια πιο ηλεκτρονική κατεύθυνση, αλλά και του ιερού βράχου του Ελληνικού clubbing, του Cavo Paradiso.
Ο “Κάβος” που ήταν, είναι και θα είναι το σημείο αναφοράς της Μυκόνου, σε ότι έχει να κάνει με την μουσική & την ηλεκτρονική τάση, αφού από το 1993 και μετά, νομίζω δεν υπάρχει DJ από όλα τα genres και τις τάσεις που να μην έχει περάσει από εκεί, όπως και εκατοντάδες χιλιάδες clubbers που έζησαν και ζουν στιγμές ανεπανάληπτες παρέα με bpm και ενθουσιασμό!
Συνειδητά και υποστηρικτικά πάντα του απόλυτου club του νησιού, από εκείνη την ωραία πρώιμη περίοδο, μαζί επίσης με το Space στην χώρα, ξεκίνησαν παράλληλα την δυναμική τους πορεία … στη μέρα … κι όχι στη νύχτα, δύο εντυπωσιακά σε μέγεθος beach bars, τα Tropicana & Super Paradise που έγιναν απευθείας πόλος έλξης κι αυτό έχει εξήγηση!
Η Ελλάδα είναι ένα εξαιρετικό τουριστικό προϊόν και ένας λαμπερός προορισμός με εντυπωσιακές, ιδανικές θερμοκρασίες από Μάιο μέχρι και Οκτώβρη για να την επισκεφτείς! Η ιδέα του να περνάς καλά και να παρτάρεις νωρίς από την παραλία μέχρι το επόμενο ξημέρωμα στο club, έφερε την εγκατάσταση της δυνατής μουσικής, του party feeling και της σαμπάνιας από το πρωί!
Δηλαδή, εκεί που έκανες την βουτιά, μετά με το μαγιό χόρευες μέχρι τελικής πτώσης σε απίστευτα decibel και τρομερά DJ sets! Ήταν τα πρώιμα φεστιβαλικά events υπό το φως ημέρας που ζούμε στο σήμερα!
Η Μύκονος παράλληλα, δεν άφησε την γοητεία της κουλτούρας και την ταμπέλα του jet set που είχε και για πολλούς άλλους διαφορετικούς παράγοντες να φύγει από πάνω της, ίσα – ίσα το αντίθετο, την ανέδειξε, την ισχυροποίησε, την έχτισε και επένδυσε πάνω στο διαρκώς αυξανόμενο αριθμό αφίξεων υπέρ της partying τάσεως της, τεράστια ξενοδοχεία πολυτελείας, επώνυμα μαγαζιά εστίασης, ένδυσης & κοσμηματοπωλεία που συναντάς μόνο στις σπουδαιότερες πόλεις του πλανήτη.

© mykonos sunset by John Moscovakis
Το αγαπημένο νησί των Κυκλάδων, δούλεψε πολύ πάνω και στην ποιότητα του κόσμου που φιλοξένησε και φιλοξενεί, τόσο λόγο ότι θεωρείται το πιο ακριβό Ελληνικό νησί σε παροχή υπηρεσίας, όσο και γιατί – έτσι έπρεπε να πορευτεί – ξεφεύγοντας μακράν άλλων Ελληνικών & ξένων νήσων που ανταγωνίζονταν τη Μύκονο, με βάση την ποσότητα κι όχι την ποιότητα του κόσμου.
Αυτό της έχει δώσει μια μοναδικότητα που παράλληλα με την φυσική της ομορφιά, τα μαγευτικά λευκά σοκάκια της χώρας, τις υπέροχες παραλίες, την ξέφρενη διασκέδαση και το καλό φαγητό, την έχουν κάνει ονομαστή σε όλο τον πλανήτη…
Αν κάτσεις όμως και σκεφτείς σε τι πραγματικά οφείλει την “βασιλεία” της η Μύκονος, αυτό είναι η μουσική και οι DJs. Δεν είναι τυχαίο που στην πορεία των δεκαετιών, νέα εντυπωσιακά “μαγαζια” και projects εκατομμυρίων που ξεπηδούσαν ως εντυπωσιακά μανιτάρια, όπως τα Scorpios, Alemagou, Santana κ.α. εμφανίστηκαν στην άμμο και στα βράχια, με αφορμή την τάση της ηλεκτρονικής μουσικής, το στυλ, αλλά και τον DJ που από απλώς παρονομαστής της δεκαετίας του 90, έγινε ο βασικός διακινητής τουριστικού κοινού για διακοπές, αλλά και επιλογή του κόσμου για το που θα πάει να τον ακούσει, αναλόγως με τις εμφανίσεις του.
Μόνο τυχαίο δεν είναι πως όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις της εστίασης, αλλά σαφώς και οι πιο μεσαίες ή ακόμη και οι αρκετά μικρότερες, βασίζουν τις σεζόν και τις επιτυχημένες μέρες και νύχτες τους σε βαριά και λιγότερα βαριά συμβόλαια DJs και εμφανίσεων. Events που κλείνονται από το χειμώνα, με προκαταβολές, εισιτήρια και συμβάσεις συνεργασίας για αυτές τις μέρες ή τις νύχτες που είναι όχι απλά σημαντικές για τις ίδιες της επιχειρήσεις και την κερδοφορία τους, αλλά και το ίδιο το νησί.
Κακά τα ψέματα, ο COVID 19 έχει αλλάξει τα πάντα και θα τα αλλάζει συνεχώς, μέχρι την όποια νικηφόρα αντιμετώπισή του μέσα από τον εμβολιασμό ή οτιδήποτε άλλο. Το Ελληνικό κράτος, δεν είναι πραγματικά έτοιμο να μπορέσει να συνδράμει με τα ιδία μέσα και σωστούς ελέγχους απέναντι στον ιό, πόσο μάλλον όταν το ίδιο στηρίζει την οικονομική του βιωσιμότητά από τον τουρισμό. Πόσο οξύμωρο…
Δεν μπορείς από τη μια να θες τουρισμό και από την άλλη να τον διώχνεις.
Γιατί κακά τα ψέματα, στη Μύκονο ειδικά, ο τουρισμός φεύγει σήμερα από το νησί, γιατί στηρίζει την ύπαρξη του στα όσα προσφέρει η διασκέδαση μέσω της μουσικής.
Τέλος, υπάρχουν εκατοντάδες Έλληνες resident DJs που στηρίζουν την προσωπική τους βιωσιμότητα στο καλύτερο μεροκάματο που βρίσκουν εκεί στο νησί, παρόλο τα υψηλά ενοίκια σπιτιών, το ακριβό φαγητό και την πανάκριβη βενζίνη, που έχουν ως δεδομένα έξοδα για να ξεκινήσουν, πριν κάν πατήσουν το play. Όλοι αυτοί οι καθημερινοί ήρωες που δεν έχουν αντίστοιχο μεροκάματο, όπως ο Solomun ή ο Armin εδώ και ενάμιση χρόνο υποφέρουν από τεράστιες οικονομικές κακουχίες και ήλπιζαν στο άνοιγμα μιας καλής σεζόν στη Μύκονο.
Κάθε ημέρα που φεύγει χωρίς μουσική στο νησί των ανέμων, είναι ένα τεράστιο πλήγμα που τρώει τα σωθικά του και καταστρέφει το image του… αλλά και τους επαγγελματίες του!