Η περιβόητη λειτουργία sync έκανε την εμφάνισή της στον κόσμο του dj από όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα dj-software και μέχρι σήμερα είναι επίμαχο θέμα για κόντρες στα dj πηγαδάκια. Υπάρχουν αυτοί που το κράζουν και δε θέλουν να το βλέπουν, αυτοί που το κράζουν αλλά αναγκαστικά το βλέπουν γιατί είναι μέσα στο software που χρησιμοποιούν, αυτοί που δε τους ενοχλεί, αυτοί που το χρησιμοποιούν στα κρυφά, αυτοί που το χρησιμοποιούν στα φανερά κοκ. Προσωπικά πλέον βρίσκομαι σε αυτούς που το χρησιμοποιούν στα φανερά, αλλά μη βιαστείτε να… με κράξετε.

traktor sync2.png

Λοιπόν στην προηγούμενη παράγραφο υπάρχει ένα λάθος. Το λάθος είναι το πότε εμφανίστηκε το sync. Όχι δεν ήταν μαζί με τα πρώτα dj software. Η λειτουργία υπήρχε πιο πριν υπό άλλη μορφή. Όταν βγήκαν τα πρώτα cd player με εγγραφή bpm πάνω τους, αυτό στην ουσία ήταν η πρώτη εμφάνιση του sync. Βέβαια δεν υπήρχε κουμπί που το πατούσες και έφερνε το ίδιο bpm και στο άλλο, έπρεπε να βάλεις χεράκι. Αλλά οκ, ας μη κρυβόμαστε, το νόημα το ίδιο είναι. Ελπίζω με όσα γράφω να μην παρανοηθώ από τους «μεγαλύτερους» ως υπέρμαχος του sync και κατ’ επέκταση, άσχετος.

Δεν επικροτώ τη λειτουργία αυτή, ούτε τη χρήση της, τουλάχιστον, τη λανθασμένη χρήση της. Δε χρειάζεται να μιλήσουμε καν για όσους δε μπορούν να παίξουν χωρίς sync. Απλά δεν είναι στην κατηγορία των dj. Dj που δε μπορεί να «φέρει» δύο κομμάτια ταχύτατα στα ίδια bpm χωρίς τη βοήθεια του sync ή της αναγραφής bpm στο player, είναι dj-pr όπως τους ξέρουμε όλοι μας και έχει βρωμίσει ο τόπος… Το beatmatch δυστυχώς ή ευτυχώς είναι για τον dj σαν το αλφάβητο για την ομιλία-γραφή. Πέρα βέβαια του beatmatch υπάρχουν και άλλα πράγματα εξίσου σημαντικά όπως το «μέτρημα», άρα ο άσχετος που χρησιμοποιεί sync θα πιαστεί στα πράσα με το άσχετο ξεκίνημα του δεύτερου κομματιού. Ουκ ολίγες φορές που τα αυτάκια μου έχουν υποστεί τέτοιο βιασμό…

nexus sync2.jpg

Όταν είδα πρώτη φορά τα καινούρια player της pioneer τα 2000 nexus καταράστηκα την ώρα και τη στιγμή που τα παρήγγειλα πριν καν δω ότι είχαν βάλει λειτουργία sync πάνω τους. Φυσικά ποτέ δε τη χρησιμοποίησα, μέχρι που είδα στην πράξη τι μπορεί να μου προσφέρει. Με απλά λόγια μου προσφέρει το εξής. Έχω μια acapella στα 80,90,100 bpm και ξέρω ότι μου ταιριάζει με το τάδε κομμάτι στα 122.

Αντί να πατήσω το κουμπί tempo στο +wide για να «φέρω» την acapella στα σωστά bpm, πατάω μια φορά το sync, μου τη φέρνει στα bpm είναι το κομμάτι, αλλά αμέσως το απενεργοποιώ γιατί ποτέ δεν είναι ακριβώς τα bpm που αναγράφουν οι acapella’s, οπότε θέλει διορθώσεις «ρόδας» κάθε φορά. Αυτό λοιπόν μου προσφέρει ταχύτητα τόση, ώστε να προλαβαίνω το σημείο που θέλω να κάνω τη μίξη μου. Αν αυτή η χρήση με κατατάσσει στους άσχετους, τότε το παραδέχομαι, δεν ξέρω να παίζω…

sven vath2.jpg

Θα μου πει κανείς γιατί να μη το χρησιμοποιείς μόνιμα, αφού λες ότι είναι το ίδιο πράγμα. Όχι δεν είναι το ίδιο πράγμα. Κακά τα ψέματα μετά τα mk2 και τα βινύλια η μαγεία τείνει να χάνεται ολοένα και περισσότερο.

Πρόσφατα είδα βίντεο του τρομερού Sven Vath και πραγματικά ζήλεψα όλο το συναίσθημα που έβγαζε. Καλό είναι λοιπόν να χρησιμοποιούμε το χεράκι μας και το αυτάκι μας για να κάνουμε έστω το δεδομένο beatmatch. Καλή η ταχύτητα αλλά χρειάζεται και λίγος χρόνος σκέψης και δημιουργίας.

Σχόλια

σχόλια

About The Author

Avatar

Ο Anastasio (Τάσος Παπαδόπουλος) ξεκίνησε το djing επαγγελματικά το 1997. Τα 3 τελευταία χρόνια είναι βασικός συνεργάτης στο Godisadj.gr καθώς και ο επίσημος dj της σελίδας! Ασχολείται κυρίως με τεχνικά θέματα αλλά και θέματα που απασχολούν dj's. Δεινός εργάτης της κονσόλας, θα τον δείτε σε πολλά βίντεο στο youtube και στο godisadj.gr!

Related Posts