Σκάνδαλο.

Μία λέξη που το τελευταίο δίμηνο έχει ακουστεί και έχει πουλήσει αρκετά. Κάτι ο Weinstein , κάτι ο Kevin Spacey , κάτι οι ” πονηριές ” Βρετανών αξιωματούχων , μπορούμε να πούμε πως το φθινόπωρο του 2017 μόνο βαρετά δεν κυλάει . Και επειδή η ζωή μιμείται την τέχνη ( ή και το αντίστροφο ) , είπαμε ως γνήσιοι ρέκτες της σκανδαλοθηρίας να ακολουθήσουμε την ιαχή της παγκόσμιας κατακραυγής και να ανοίξουμε τους ασκούς του Αιόλου και για θέματα που σχετίζονται με την Dance κοινότητα .

Τις τελευταίες εβδομάδες ένας στρόβιλος δηλώσεων έχει δημιουργηθεί με επίκεντρο τον Mihalis Safras. Αφορμή αποτέλεσε μία δημόσια κατηγορία του Tennan , η οποία έβγαλε στην ” σέντρα ” τον Έλληνα παραγωγό για κλοπή ενός κομματιού που του είχε στείλει ως demo . Πριν κάποιες μέρες , ο German Brigante δήλωσε πως και ο ίδιος είχε στείλει ένα κομμάτι του στον Safras και λίγο αργότερα είδε το συγκεκριμένο track δημοσιευμένο από τον Mihalis ως δικό του με μία παραλλαγή στα hats. Kαι ενώ ο Mihalis Safras πήρε επίσημη θέση σε όλο αυτό που είχε δημιουργηθεί λέγοντας λίγο ή πολύ πως έχει κάνει εν αγνοία του κάποια λάθη και είναι πρόθυμος να διορθώσει την λάθος κατάσταση, ο Μetodi Hristov ήρθε να προστεθεί στην λίστα των 9 ( μέχρι τώρα ) παραγωγών που βάλλονται κατά του Έλληνα producer . Ο Tennan μάλιστα δημιούργησε ένα βίντεο με τίτλο ” Safras Greatest Steals ” .

Δεν ξέρω αν όλο αυτό είναι αλήθεια ή απλά μία προπαγάνδα. Ούτε το ένα θα μου έκανε εντύπωση αν ίσχυε ούτε το άλλο . Και για να είμαι και ειλικρινής , δεν με ενδιαφέρει και καθόλου . Όχι γιατί είμαι ανώτερος ή δεν ασχολούμαι με κουτσομπολιά . Αλλά κυρίως επειδή δεν θεωρώ πως το θέμα είναι τόσο grande όσο θέλουμε να το δούμε .

Και εξηγούμαι:

Όσον αφορά το μουσικό περιεχόμενο των κομματιών αυτών, εδώ που τα λέμε δεν είναι και αυτό που θα χαρακτηρίζαμε πεμπτουσία της τέχνης . Δεν υποτιμώ την Tech House ως μουσικό είδος . Αλλά από την άλλη δεν είναι μία μουσική που απαιτεί ο παραγωγός να κάνει παπάδες σε επίπεδο σύνθεσης . Επί της ουσίας η έμφαση δίνεται στα drums , το bassline , τα fx και στο groove που δημιουργεί αυτός ο συνδυασμός . Συνεπώς δεν είναι και τόσο απίθανο να υπάρξουν κομμάτια που έχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους . Ειδικά στην εποχή που ζούμε , όπου τα samples που χρησιμοποιούνται είναι παρόμοια , υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να ακούσει κανείς κοινά ηχητικά στοιχεία σε παραπάνω από ένα κομμάτια . Επίσης , σε αισθητικό επίπεδο αποτελούν αυτό που θα χαρακτήριζα προσωπικά ” κομμάτια της σειράς “. Δηλαδή κομμάτια τα οποία θα παιχθούν για ένα μικρό χρονικό διάστημα και μετά θα αντικατασταθούν από άλλα ίδιου ύφους , ίδιας αισθητικής .

Αυτό βέβαια σε κανένα βαθμό δεν μειώνει την αδικία που μπορεί να έχει συντελεστεί σε βάρος των παραγωγών που τα δημιούργησαν !

Από πλευράς Mihalis Safras τώρα, το να είσαι στο επίπεδο που είσαι και να αντιγράφεις ή να “κλέβεις” τις μουσικές κάποιου άλλου μου μοιάζει κάπως αφελές . Θέλω να πω , ο Mihalis είναι ένας established artist με βραβεία , φήμη , gigs . Έχει αποδείξει από καιρό τις ικανότητές του . Για ποιο λόγο να καπιλευτεί τις δουλειές άλλων παραγωγών ; Δεν του λείπει κάτι για να μπει στην διαδικασία αυτή .

Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχει μία έντονη υποψία πάνω από το ζήτημα . Υπάρχει ένας εύλογος αριθμός παραγωγών , οι οποίοι αν έχουν δίκιο πρέπει να τους αποδοθούν αυτά που τους αντιστοιχούν . Εντούτοις θεωρώ πως υπάρχουν πολύ πιο σοφοί τρόποι να προσεγγίσει κανείς το εν λόγω γεγονός και να βγει δικαιωμένος . Διότι , η ιστορία έχει δείξει πως οι βαρύγδουπες δημόσιες δηλώσεις τύπου : ” People MUST know ” το μόνο αποτέλεσμα που είχαν ήταν να μας δώσουν ένα θέμα να καταπιανόμαστε για ένα χρονικό διάστημα , και μετά χάθηκαν στον χωροχρόνο .

Κατανοώ στον μέγιστο βαθμό τον θυμό και το αίσθημα αδικίας που ενδεχομένως νιώθουν όλοι οι αδικημένοι παραγωγοί . Και είναι απολύτως σεβαστό να νιώθουν έτσι και να ξεσπούν . Αλλά είναι ένα θέμα ο θυμός και ένα άλλο το πως διαχειρίζεσαι σαν επαγγελματίας μία κατάσταση είτε είναι υπέρ σου είτε όχι . Γιατί , αν έστω και 1/1.000.000 όλο αυτό είναι μία μεγάλη παρεξήγηση , στο τέλος δεν θα βρεθούν εκτεθειμένοι όλοι οι εμπλεκόμενοι ; Και όλα αυτά για μία κατάσταση που θα μπορούσε να έχει έναν λίγο πιο συνετό χειρισμό .

Κλείνοντας , είχαμε δεν είχαμε πάλι κάναμε την τρίχα τριχιά .

Όπως ανέφερα και παραπάνω ήρθε στο προσκήνιο ένα θέμα το οποίο μας κρατά σε μία διαδικασία ίντριγκας χωρίς λόγο και κυρίως χωρίς ουσία . Άποψή μου είναι πως σε τέτοια θέματα καλό είναι οι εμπλεκόμενοι να έρχονται μεταξύ τους σε επικοινωνία και να τα επιλύουν . Όχι να ασχολείται ένα μεγάλο μέρος της Dance κοινότητας με αυτό. Πολύ απλά γιατί δεν μας αφορά και μας βάζει σε μία διαδικασία λαϊκού δικαστηρίου για ένα θέμα που δεν μας επηρεάζει σε βάθος χρόνου . Είτε δεχθούμε πως ο Safras έχει οικοποιηθεί κομμάτια άλλων και τα έχει ”πλασάρει” για δικά του είτε όχι , πώς αλλάζει αυτό τον κόσμο μας ;

Γίναμε καλύτεροι άνθρωποι ;
Η σκηνή έκανε ένα βήμα προς τα εμπρός ;
Σταμάτησαν να γίνονται αδικίες στον χώρο της Μουσικής Βιομηχανίας ( και γενικότερα στην ανθρωπότητα ) ;
Το ζήτημά μας είναι να ξεφτιλίσουμε τον όποιο παραγωγό χρησιμοποιεί τέτοιες μεθόδους για να μείνει ενεργός δισκογραφικά ή να βρουν οι άνθρωποι που αδικήθηκαν μία δικαίωση ;

Οι επόμενες ημέρες θα δείξουν πολλά για το μέλλον του Mihalis Safras. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το θέμα έχει πάρει διαστάσεις και μην ξεχνάτε ότι δυστυχώς ή ευτυχώς όπως σε κάθε “επιτυχία” την ασπαζόμαστε και οικειοποιούμαστε όλοι στο σύνολο (βλέπε Έλληνες παραγωγοί), έτσι και στην πρώτη περίπτωση αποτυχίας ή κάποιας αρνητικής εξέλιξης, η “μπάλα” παίρνει όλη την σκηνή μας στο εξωτερικό.

Ας είμαστε “ενωμένοι” λοιπόν και στα δύσκολα (αν γίνεται)

Σχόλια

σχόλια

About The Author

Γνωστός ως Dimi Badger , A & R της 1db Records και μέλος των Medusa ... Τί εννοείτε δεν τον ξέρετε; Κάνει πολλά και τα κάνει όλα εξίσου χάλια. Ηχολήπτης, dj , παραγωγός και τώρα την έχει δει και αρθρογράφος. Σκορπιός με ωροσκόπο Σκορπιό (φυλάχτε τις κόρες σας) και μονίμως έτοιμος να ευτελήσει το οποιοδήποτε σοβαρό θέμα πέσει στο τραπέζι.

Related Posts