Ο Elias Tzikas είναι ένας από τους Έλληνες DJs & παραγωγούς που σεβόμαστε και εκτιμούμε πολύ!

Είναι χαρισματικός παραγωγός, δυναμικός χαρακτήρας και “δυνατός” DJ με διακρίσεις στο εξωτερικό, αλλά και την… Ελλάδα! Κάπου ανάμεσα στα gigs του, τον πετύχαμε στο τηλέφωνο και κανονίσαμε αυτή την υπέροχη συνέντευξη, στην οποία μιλάει ανοιχτά

interview-bar.jpg

Ηλία καλησπέρα, Εισαι από τους DJs που παίζουν κυρίως στο εξωτερικό και όχι στη … προηγμένη Ελλάδα; Πως στο καλό το κατάφερες κάτι τέτοιο;

Καλησπέρα!

Από τη στιγμή που έβγαλα το πρώτο μου βινύλιο μέχρι σήμερα, τα events στο εξωτερικό αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο με peak τα τελευταία δύο χρόνια. Αυτό οφείλεται σίγουρα στα releases που έχω κάνει στα μεγάλα labels αλλά και στο ότι σε όποιο μέρος παίζω, φεύγοντας πάντα παίρνω και επόμενο date. Υπάρχουν clubs αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη που παίζω πιο συχνά από οποιοδήποτε club στην Ελλάδα.

Πως και με πια αφορμή μπήκες στον χώρο και αλήθεια που ανήκεις; Δηλαδή και σχετικά με τον ντόρο της εποχής, είσαι περισσότερο Dj από παραγωγός, το αντίθετο ή τελικά εν έτη 2015 προς 16 DJ & Producer πλέον ΠΡΕΠΕΙ να υπολογίζεται ως ένα;

Το 1996 έφυγα από την Ελλάδα για κολλέγιο και έπειτα για πανεπιστήμιο στην Αγγλία. Ήμουν αρκετά τυχερός γιατί πέτυχα την έξαρση της House και Garage στην Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα του, το Λονδίνο των 90’s. Αυτόματα η καθημερινή επίσκεψη στα δισκάδικα έγινε must και έτσι ξεκίνησαν τα πρώτα μας sets στο Union του πανεπιστημίου αλλά και σε μικρά clubs, όλα αυτά στα τέλη της δεκαετίας του ‘90. Αυτοδίδακτοι. Και μαθαίναμε όσο περνούσε ο καιρός δίπλα στους παλιότερους. Το ίδιο διάστημα ξεκίνησα και μαθήματα music technology. Άρχισα να πειραματίζομαι και να γράφω σχεδόν ταυτόχρονα, αν και το πρώτο μου 12” άργησε αρκετά και κυκλοφόρησε το 2005.

Dj και Producer είναι δύο διαφορετικές έννοιες, όλοι γνωρίζουμε το διαχωρισμό. Αλλά εδώ και πολλά χρόνια πρέπει να είσαι και τα δύο συγχρόνως για να μπορείς να ανταπεξέλθεις στα σημεία των καιρών. Όσο καλύτερος producer είσαι, τόσο πιο μακριά από τα σύνορα της χώρας σου διαδίδεται το όνομα σου.

TZIKAS_IMG_06.jpg

Τα τελευταία 2 χρόνια, θα έλεγα μαζικά για το Ελληνικό κοινό, τόσο εσύ – όσο και ο Μιχάλης Σαφράς, τύχατε μεγαλύτερης αποδοχής από το κοινό… Πως το ερμηνεύεις αυτό; Παίζει ρόλο στη ψυχολογία του Έλληνα η «εισαγώμενη» αποίχηση πριν κάνει το like της έγκρισης και αποδοχής;

Στην εποχή της πληροφόρησης, το κοινό πλέον βλέπει και αρχίζει να κατανοεί τι γίνεται στο εξωτερικό. Δεν είναι σίγουρα τυχαίο ότι κάποιοι έλληνες όπως ο Mihalis, ο Detlef, ο Argy, ή o And.id γυρνάνε όλο τον πλανήτη και γεμίζουν τα clubs. Στη χώρα μας η παρουσία τους όμως δεν είναι η αναμενόμενη.

Στην Ελλάδα έχουν συνηθίσει και ακούνε τους ίδιους και τους ίδιους, γιατί πολύ απλά αυτούς γνώριζαν τόσο καιρό, ή ακόμα χειρότερα, γνωρίζουν το μαγαζί της Αθήνας ή Θεσ/νίκης στο οποίο είναι residents.

Το κοινό όμως αρχίζει και ξυπνάει. Θέλει και το διαφορετικό από αυτό που του πλασάρουν και ξέρει να το ζητάει. Έβλεπε τόσα χρόνια Σεφερλή και ήταν ευχαριστημένο. Άρχισε όμως να ψάχνεται… γιατί άραγε ο Σεφερλής δεν παίζει στο εξωτερικό? Ξαφνικά ανακαλύπτει το χιούμορ του Woody Allen και αμέσως καταλαβαίνει ότι κάτι έχανε τόσο καιρό.

Μιλώντας για LIKE ποια η σχέση σου με τα social? Αναγκαστικό καλό, κακό ή κάτι άλλο;

Αναγκαστικό καλό και ταυτόχρονα αναγκαστικό κακό.

Μπαίνεις στο σπίτι του clubber, μεταδίδεις άμεσα το μήνυμα σου, του γνωστοποιείς το επόμενο event σου, ανεβάζεις το track που μόλις έκανες export στο studio σου και ο ενδιαφερόμενος το ακούει τα επόμενα λεπτά. Παίρνεις feedback και έχεις επαφή με συναδέλφους ανταλλάσσοντας απόψεις, αφουγκράζεσαι τα νέα trends και έχεις άμεση επαφή με τον υπόλοιπο πλανήτη.

Από την άλλη, κάνανε την εμφάνιση τους άνθρωποι άσχετοι με το χώρο με εκατοντάδες likes για τα tattoo, τους κοιλιακούς και για το lifestyle τους, με αμφιλεγόμενα skills και μηδενικό background, δημιουργώντας ένα γελοίο dj star system, το οποίο μας διασκεδάζει πολύ τον τελευταίο καιρό αλλά μπερδεύει το -έτσι κι αλλιώς- άπειρο ελληνικό κοινό.

Η βάση σου είναι η Θεσσαλονίκη… Θες να μας μιλήσεις για τη «μουσική» Θεσσαλονίκη της κρίσης; Βγαίνεις, παίζεις στη πόλη σου;

Αν και γεννήθηκα στην Κατερίνη, τη Θεσσαλονίκη την αγαπώ πιο πολύ από κάθε άλλη πόλη. Υπήρξα resident σε μερικά από τα καλύτερα clubs που είχε η πόλη, όπως το Sachi στην Αγγελάκη ή το Venue. Σήμερα δεν παίζω τόσο, δεν έχω κάποιο residency, αλλά διασκεδάζω αρκετά και χαίρομαι να βγαίνω και να ακούω τους φίλους μου να παίζουν.

Η ζωή ενός DJ είναι ανάμεσα σε studio, αεροδρόμιο και clubbing! Εσύ εκτός από πιλότος των djbooth είσαι και στη πραγματικότητα και αληθινός πιλότος των αιθέρων, αφού έχεις επαγγελματικό δίπλωμα για να πετάς μεγάλα αεροπλάνα… σου λείπουν τα cockpit decks? Θα ξαναγυρίσεις εκεί μια μέρα;

Το επάγγελμα του χειριστή αεροσκαφών είναι παιδικό όνειρο των περισσοτέρων, στο μυαλό μας φαντάζει ως κάτι μοναδικό και εξωπραγματικό. Δεν είναι όμως κάτι ακατόρθωτο. Ο κάθε λογικός άνθρωπος με ικανοποιητική γνώση της αγγλικής γλώσσας μπορεί να το κατορθώσει μέσα σε 14 μήνες. Θα ήθελα να το ασκώ υπό άλλες προϋποθέσεις. Στην Ευρώπη όμως είναι ένα επάγγελμα το οποίο δεν έχει ζήτηση και ούτε πληρώνει τα αναμενόμενα.

Το καλό είναι ότι ανά πάσα στιγμή νοικιάζεις ένα μονοκινητήριο και κάνεις τη βόλτα σου με την παρέα σου και «παίρνεις τη δόση σου».

Όλοι μας βάζουμε στόχους … όλοι σκεφτόμαστε και προσεγγίζουμε την επόμενη ημέρα… Εσύ τι όνειρα κάνεις; Τι είναι αυτό που σου λείπει από την τροπαιοθήκη της δουλειάς σου;

Είναι κάτι το οποίο νομίζω ότι δεν θα κατορθώσω ποτέ. Να τελειώσω κάποια στιγμή ένα album. Πολλές φορές ξεκίνησα, αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ σε ένα ΕΡ για ένα μεγάλο label όταν έχω τα 2-3 πρώτα tracks.

TZIKAS_IMG_02.jpg

Έχεις παίξει σε πολλές διαφορετικές χώρες και clubs και φυσικά και στη χώρα μας. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες διαφορές που εστιάζεις ακόμη και σήμερα, που σίγουρα από πλευράς μουσικής κουλτούρας, υπάρχει και μεγαλύτερο κοινό ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα…

Το μεγάλο πρόβλημα πάντα ήταν ένα. Και πλέον είναι ακόμα μεγαλύτερο. Ο κόσμος στην Ελλάδα δεν χορεύει και αυτό είναι που κάνει τα πράγματα δύσκολα γιατί δείχνει ότι δεν διασκεδάζει με τη μουσική μας κι έτσι συρρικνώνεται η ελληνική σκηνή. Μια ήδη προβληματική σκηνή με μηδαμινό club culture.

Ένα ακόμη βασικό πρόβλημα είναι το ηχοσύστημα. Δεν θυμάμαι να έχω παίξει σε κακό ηχοσύστημα, ούτε καν σε κάτω του μετρίου, στο εξωτερικό.

Το τρίτο πρόβλημα είναι η εμφάνιση της αστυνομίας λόγω ηχορρύπανσης. Δεν μου έχει τύχει να παίζω στο εξωτερικό και να έρθει αστυνομία. Σε αντίθεση με την Ελλάδα, που στο 99% των περιπτώσεων θα χρειαστεί να κλείσουμε τη μουσική πολλές φορές κάθε βράδυ.

Υπάρχει ταλέντο στις επόμενες γενιές στην Ελλάδα; Τι βλέπεις και τι ακούς από νέα παιδιά που σε προσεγγίζουν;

Υπάρχει ταλέντο, ναι. Αλλά είναι ελάχιστοι. Πολλοί γράφουν αλλά λίγοι γνωρίζουν το τι πραγματικά κάνουν. Η εμφάνιση των ready loops τα τελευταία χρόνια που με ένα drag & drop παίζουν στο DAW, έχει αυτο-βαπτίσει εκατοντάδες παιδιά ως producers στην Ελλάδα.

Θα έλεγα ότι τους πολύ καλούς τους μετράμε στα δάχτυλα των δύο χεριών.

Εάν σου έλεγαν, τι θα πείραζες από όσα έχεις κάνει επαγγελματικά στην πορεία σου, τι θα άλλαζες σήμερα με την εμπειρία και την ωριμότητα της ηλικίας;

Όταν ξεκίνησα τα releases πριν 10 χρόνια, γνώρισα μια ξαφνική επιτυχία και τα πρώτα μου events στο εξωτερικό. Δεν είναι και λίγο να βλέπεις τα tracks σου στα charts & playlists των Sasha, John Digweed, Hernan Cattaneo, Nick Warren κ.α. εκείνα τα χρόνια. Παίρνουν τα μυαλά σου αέρα και αντί να στρωθείς στη δουλειά και να συνεχίσεις αυτό που ξέρεις να κάνεις καλά, το παίζεις star.

Αν δεν είχα σταματήσει τότε, ίσως τώρα να μην ήμουν εδώ. Ίσως κάπου καλύτερα. Ίσως και χειρότερα… αλλά και πάλι όλα γίνονται για κάποιο λόγο. Σίγουρα θα έδινα περισσότερη σημασία στο production.

Υπάρχει κάποιο club που σε ιντριγκάρει να παίξεις και δε το έχεις ακόμη καταφέρει;

Είναι δεκάδες. Δεν έχω φτάσει στο σημείο να μπορώ να παίζω εκεί που θέλω ούτε έχω την δυνατότητα επιλογής για το ποιο club θα παίξω σε κάθε πόλη. Υπάρχει πολύ μέλλον μπροστά, σίγουρα όμως θα πετύχω αυτό που έχω στο μυαλό μου με την πολύ σημαντική βοήθεια του νέου management & booking agency μου.

elias tzikas.jpg

Θα μπεις στο τρυπάκι να μου σχολιάσεις τα αποτελέσματα του DJMag TOP100 DJs?

Είναι χρόνια που το DjMag δεν αποτελεί πηγή ενημέρωσης για εμένα. Αν και πολύ συχνά με αναφέρει, πχ δισκοκριτικές ή events, πλέον δεν δίνω τόση σημασία. Η εποχή που το DjMag, το Muzik και το MixMag ήταν βίβλος για εμάς έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Δεν θα με παραξενέψει αν κάποια μέρα δούμε αφιέρωμα στην Paris Hilton, τη Rihanna ή την Britney Spears. Ο κατήφορος για το DjMag και το Top100 ξεκίνησε εδώ και χρόνια.

Ποια είναι τα άμεσα σχέδια σου για τους επόμενους μήνες;

Έχω πολλά projects ανοιχτά, μια συνεργασία σε εξέλιξη με τον Stefan Biniak, με τον Fadel (Get Physical, Toolroom), με τον Nίκο Διαμαντόπουλο, με τον Affani (ένα από τα αγαπημένα παιδιά του Carl Cox), με τον Sabb που είναι ένας από τους αγαπημένους μου παραγωγούς, ένα ΕΡ για τη Noir (ίσως και ένα δεύτερο έτοιμο), remix και ΕΡ για τη Lapsus των Supernova, κάτι το οποίο ετοιμάζεται για τη Defected, ένα official remix για το “Show Me Love” της Robin S που θα κυκλοφορήσει στην θρυλική Champion Records, ένα track για τη Suara, πολλές δουλειές για τη γαλλική Voyeur του Fabrice Dayan που είναι το νέο μου σπίτι και έχω ενεργό ρόλο και στο label, όπου δουλεύουμε κάτι με τον βετεράνο Dj Gregory και πρέπει να επιστρέψω σύντομα στο Παρίσι για να τελειώσει.

Όσο για events, υπάρχουν αρκετά σε Ευρώπη, Αφρική και Ασία και μέσα στο ’16 έχουμε και ΗΠΑ. Δεν σκοπεύω, για μια ακόμη χρονιά, να χρησιμοποιήσω λαπτοπ και προτιμώ να καίω cds και να γεμίζω τα usb keys μου.

interview-bar.jpg

Ηλία σε ευχαριστούμε! Θα χαρούμε να σε φιλοξενήσουμε κι από κοντά στο FADER του GodisaDJ.gr

Χάρηκα πολύ που τα είπαμε, GodisaDJ.gr. Τιμή μου να παρευρεθώ και τα πούμε και από κοντά στο Fader.

Σχόλια

σχόλια

About The Author

God is a Dj v1.0

God is a Dj v1.0. Υλικό από τη 1η εποχή του GodisaDJ.gr που ξεκίνησε τη πορεία του στις 09.07.2013 στον κυβερνοχώρο μέχρι και την πρόσφατη μετάβαση του στην updated V2 που διαβάζετε τώρα!

Related Posts