Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και την μουσική σκηνή. Λέγοντας μουσική σκηνή(ηλεκτρονική μουσική) εννοούμε τα μαγαζιά και τα clubs της χώρας, που δεν γεμίζουν πιά ,όπως παλαιότερα, και αν συμβεί αυτό θα είναι για 2-3 μέρες την εβδομάδα. Καμία σχέση δηλαδή με το clubbing που είχε αναπτυχθεί στην Ελλάδα, πριν λίγα χρόνια.

Οι μαγαζάτορες (επιχειρηματίες) τώρα, όπως είναι φυσικό αναθέτουν σε πολλά άτομα με καλές δημόσιες σχέσεις να  προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο και η αμοιβή τους είναι αντίστοιχη των ατόμων που πηγαίνουν.

Τι γίνεται όμως με την μουσική?

Και εδώ έχουν αλλάξει κάποια πράγματα ακόμα και για τους djs και κατά κύριο λόγο για τους νέους στον χώρο.
Για παράδειγμα αν ο επιχειρηματίας έχει κλείσει συμφωνία με  1-2 επώνυμους djs, λογικό είναι να υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει ν απολαύσει την μουσική τους και ο επιχειρηματίας  έχει την ευχέρεια να χρησιμοποιήσει ή όχι κάποιους pr. Στην περίπτωση όμως που η αφίσα του μαγαζιού περιλαμβάνει και νεότερους στο χώρο djs, ο ρόλος του pr θεωρείται απαραίτητος.

Hot-since-82-live
Εκεί συγκρούεται το όνειρο των νέων djs που όταν παίζουν είτε σαν resident είτε σαν guest νοιώθουν να βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο τους, με το συμφέρον των επιχειρηματιών, αν όχι όλων, την πλειοψηφία αυτών, που ζητάνε από τα νέα αυτά παιδιά να παίζουν μουσική κάποια ώρα και να πηγαίνουν κόσμο στον αντίστοιχο χώρο. Για να ζήσουν τα παιδιά αυτά, έστω και για λίγο, το όνειρο τους , πρέπει να υποδυθούν διπλό ρόλο και του dj και του pr και η αμοιβή τους, λόγω οικονομικής κρίσης, φυσικά, δεν είναι αντίστοιχη.
Από την πλευρά του επιχειρηματία ακούγεται λογική η τακτική που ακολουθεί, γιατί σε περίοδο κρίσης κάνει ότι μπορεί για να γεμίσει το μαγαζί ή το party του.

Αν το δούμε από την πλευρά του dj, παλαιότερα αμειβόταν μόνο για την μουσική που έπαιζε και για το πόσο καλός ήταν σ αυτόν τον τομέα.Αφοσιωνόταν σ ένα συγκεκριμένο στόχο, ενώ τώρα αν είναι νέος στην μουσική σκηνή βρίσκεται σε δίλημμα. Να παίξει μόνο, οπότε δεν θα πληρωθεί ή να προσπαθήσει να βρει και πολλά άτομα που θα τον ακολουθήσουν για να πληρωθεί.

Τα περισσότερα νέα παιδιά δέχονται να παίξουν και χωρίς να πληρωθούν. Είναι αυτή η εσωτερική ανάγκη που λέγεται αγάπη, πάθος για την μουσική που μας κάνει (μέσα σ αυτά τα παιδιά είμαι και εγώ) να καιγόμαστε ν΄ανέβουμε στην σκηνή και να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό.

Το ότι έχει φτάσει σε αυτή την κατάσταση το clubbing στην Ελλάδα είναι λογικό λόγω της κρίσης, αλλά έχουμε συμβάλει και εμείς, ώστε τα πράγματα να χειροτερεψουν.

space ibiza

Πιστεύω, πως όλοι μας θέλουμε να ξαναδούμε στην μουσική σκηνή να ανεβαίνουν οι djs που αξίζουν να είναι εκεί για την μουσική τους και μόνο. Να σταματήσει να είναι προϋπόθεση για τους νέους djs και ο ρόλος του pr.   Υπάρχουν πολλά άτομα που ασχολούνται με το pr και είναι πολύ ικανά σ αυτό τον τομέα.
Κατά την άποψή μου, η καλύτερη εκδοχή είναι να ξεκαθαρίσουν οι αρμοδιότητες και οι ρόλοι στην μουσική σκηνή.  Οι νέοι djs να συνεχίσουμε ν ασχολούμαστε με  την μουσική με το ίδιο ενδιαφέρον και πάθος, θα έρθει η στιγμή που θα ανταμειφθουμε γιαυτό. Ας μην ξεχνάμε το quote που λέει:

Do not give up, the begging is always the hardest!

Σχόλια

σχόλια

About The Author

Dim.Anagnostakis

Σε ηλικία 5 ετών άκουσα τυχαία τα 2 κομμάτια σταθμούς του Tiesto. Εκεί ήταν η πρώτη επαφή με την ηλεκτρονική μουσική. Μετά στα 12 μου, είπα για πλάκα ‘εγώ θα γίνω dj’. Μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι αυτό είναι που θέλω να κάνω στην ζωή μου. Συστήνομαι ως νέος dj και παραγωγός, αν και έχοντας λίγα χρόνια που ασχολούμαι σοβαρά με τον χώρο, θέλω να υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη.

Related Posts