Τα τελευταία χρόνια το DJing και η μουσική παραγωγή τείνουν να γίνουν έννοιες συνυφασμένες καθώς και new trend σε έναν χώρο που έχει αρχίσει να γεμίζει ασφυκτικά απο νεαρούς, πολλές φορές ανήλικους, επίδοξους νέους ‘’Martin Garrix’’. Παρακάτω υπάρχουν 7 συμβουλες που πολύ θα ήθελα να μου είχε δώσει κάποιος όταν ξεκινούσα και θα σε γλυτώσουν απο χρόνια άκαρπων προσπαθειών ενώ θα σε βοηθήσουν να κάνεις μία σωστή και επιτυχημένη έναρξη στον καριέρα σου.

tips-prod1

ΜΑΘΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ

Ο τρόπος με τον οποίο απευθυνόμαστε στους συναδέλφους και πιθανους συνεργάτες μας, δείχνει πολλά για το χαρακτήρα μας. Καταλαβαίνω ότι θέλεις να δημιουργήσεις ένα κλίμα οικειότητας αλλά το να απευθύνεσαι σε κάποιον άγνωστο με τον ίδιο τρόπο που απευθύνεσαι στον κολλητό σου είναι penalty και κόκκινη κάρτα.
Οπότε όχι, τα “eee bro ti leei?” και τα “Να σ Πω Αδερφέ” απορρίπτονται, εκτός αν σε ένα παράλληλο σύμπαν ήμαστε γκάνγκστερ στο Μπρονξ. Ένα “Καλημέρα – Καλησπέρα τάδε” μαζί με τον λόγο για τον οποίο επικοινωνούμε μαζί του αρκεί για να κάνουμε μία καλή πρώτη εντύπωση.

dobetter

ΜΑΘΕ ΝΑ ΔΕΧΕΣΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ

Ξέρω ότι έχεις υψηλές βλέψεις, ξέρω ότι θεωρείς τον εαυτό σου the next big thing, ξέρω ότι η νεανική επιπολαιότητα και ο ενθουσιασμός σου χτυπάνε κόκκινο, ΑΛΛΑ, η καλοπροέραιτη κριτική είναι αυτή που θα σε ανεβάσει επίπεδο σε οτιδήποτε και αν κάνεις. Δεν θέλουν όλοι να σε θάψουν, ούτε έχει κάποιος κάτι προσωπικό μαζί σου, απλά συνήθως τον πρώτο καιρό “your music sucks” χωρίς αυτό να είναι κατακριτέο … Κανείς δεν γεννήθηκε μάστερ παραγωγός, όλοι περάσαμε από αυτό το επίπεδο και κάποιοι βρίσκονται ακόμα εκεί. Για αυτό μάθε να δέχεσαι την κριτική και χρησιμοποίησε την ως όπλο στην φαρέτρα σου.

tips-prod2

ΑΠΕΥΘΥΝΣΟΥ ΣΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ

Τώρα που έμαθες πως να αλληλεπιδράς σωστά και μπήκες στην λογική αποδοχής της κριτικής ξέρω πολύ καλά πως θέλεις να παρουσιάσεις την δουλειά σου στον κόσμο. Διψάς για γνώμες, διορθώσεις και προτάσεις ώστε να κάνεις την μουσική σου καλύτερη. Σε αυτό το σημείο οι περισσότεροι κάνουν το εξής σφάλμα. Δρομολογούν ένα ανελέητο spam σε όποιον άνθρωπο, σχετικό ή μη, ακολουθούν στα Social Media χωρίς να φιλτράρουν τα ακούσματα ή το γνωστικό υπόβαθρο αυτού που τους παρέχει το feedback. Όχι my young man, η κοπέλα σου, ο ξάδερφος σου, η μαμά σου και ο θείος σου που παίζει Λευτέρη Πανταζή τα Σαββατοκύριακα στο γωνιακό μπαράκι δεν είναι οι κατάλληλοι άνθρωποι να κρίνουν εάν το προϊόν σου βρίσκεται σε επαγγελματικό επίπεδο, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι οποιοσδήποτε επαγγελματίας ή ημι-επαγγελματίας DJ & παραγωγός θα σου δώσει της σωστές κατευθυντήριες οδηγίες που ζητάς. Παραδείγματος χάριν… Τα τελευταία 4-5 χρόνια ασχολούμαι ενεργά με την House και την Techno, κάτι ευκόλως διακριτό από τις αναρτήσεις μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα releases μου και τα όποια event στο οποία παίρνω μέρος. Παρ’ όλα αυτά λαμβάνω σε καθημερινή βάση μηνύματα από παιδιά που ζητάνε επίμονα την γνώμη μου σε κομμάτια Trap, Big Room, Dubstep κλπ. φεστιβαλικά ‘’EDM’’ είδη. Παρ’ όλες τις εκτεταμένες σπουδές μου επάνω στο αντικείμενο καθώς και τις όποιες χιλιάδες ώρες ενασχόλησης μου με το “άθλημα” τα εν λόγω είδη είναι έτη φωτός μακριά από τα ακούσματα μου, κάτι που με καθιστά αναρμόδιο για feedback. Τα κριτήρια σου όταν ζητάς μια άποψη πρέπει να είναι στοχευμένα, ξεκάθαρα και τα κομμάτια σου πρέπει να κρίνονται από ανθρώπους οι οποίοι βρίσκονται στο ίδιο μουσικό φάσμα, αλλά σε ανώτερο τεχνικό και γνωστικό επίπεδο από το δικό σου.

helping-hand-1570x740
ΒΡΕΣ ΕΝΑΝ ΜΕΝΤΟΡΑ

Βρίσκεσαι σε έναν χώρο που δυστυχώς ή ευτυχώς ο ένας κοιτάει πως θα “φάει” τον άλλον και θα το συνειδητοποιήσεις αργά ή γρήγορα με τους πιο ευφάνταστους τρόπους. Πόρτες θα ανοίγουν και θα κλείνουν σύμφωνα με τα συμφέροντα που εξυπηρετεί η “καλλιτεχνική” σου πορεία και για να μην μακρηγορώ. ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΉ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ!

Μία βιομηχανία που πλέον θεωρείται “ελιτίστικη”, όπου οι ευκαιρίες σπανίζουν και οι τρόποι να ελιχθείς είναι ελάχιστοι. Σε αυτό το κομβικό σημείο πρέπει να έχεις την ωριμότητα να ξεχωρίσεις τους ανθρώπους που μπορούν και έχουν την διάθεση να σε βοηθήσουν. Χρειάζεσαι έναν μέντορα. Όπως είχε ο Hardwell τον Tiesto, ο Afrojack τον Guetta, όπως είχε ο δικός μας Agent Greg τον θρυλικό Γιώργο Σειρά. Για να μην παρεξηγούμαι… δεν σε παρακινώ να γίνεις κολιτσίδα σε κάποιον διάσημο συνάδελφο σου. Αυτός o μέντορ μπορεί να βρίσκεται σε διάφορους χώρους της βιομηχανίας. Μπορεί να είναι ένας sound engineer, ένας επιχειρηματίας, ή κάποιος μάνατζερ. To mentoring είναι κάτι που έρχεται φυσικά μέσα από μια σχέση εμπιστοσύνης με κάποιον άνθρωπο του χώρου που βλέπει το “άστρο” σε εσένα. Είναι ο άνθρωπος που θα σφυρηλατήσει το κράμα επαγγελματισμού σου και θα διαπλάσει ένα μεγάλο μέρος του “καλλιτεχνικού’’ σου κόσμου εμφυσώντας σου γνώση που απορρέει από χρόνια εμπειρίας. Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται θεωρητικά και φιλοσοφίες αλλά είναι αυτά που εν τέλη θα σε ξεχωρίσουν από την μάζα, είτε εκτοξεύοντας σε ψηλά, είτε χαντακωνοντάς σε στην μελλοντική σου καριέρα.
tips-prod3

ΕΠΕΝΔΥΣΕ – ΕΠΕΝΔΥΣΕ – ΕΠΕΝΔΥΣΕ

Μπορεί η λέξη αυτή να σου φέρνει στο μυαλό κουστουμαρισμένους κυρίους σε γραφεία να μελετάνε χρηματιστηριακά διαγράμματα, αλλά δεν πρόκειται περί αυτού. Όντας DJ/Mουσικός Παραγωγός πρέπει να σκέφτεσαι σαν ελεύθερος επαγγελματίας με την διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση το προϊόν είσαι εσύ.
Επένδυσε στην γνώση: Αφιέρωσε χρόνο από την ζωή σου για να μάθεις την ιστορία της μουσικής που ασχολείσαι, να παρακολουθήσεις την πορεία θρύλων του χώρου σου, δες tutorials, διάβασε άρθρα γύρω από την μουσική παραγωγή, παρακολούθησε σεμινάρια μουσικής τεχνολογίας ή ηχοληψίας.

Επένδυσε σε εξοπλισμό: Η παροιμία λέει ‘’It’s not about the gear, it’s all about the ear’’, ωστόσο μην ξεχνάς ότι για να γράψεις σωστά πρέπει να ακούς σωστά. Τα ακουστικά του 30ευρου που πήρες σε προσφορά στο πανηγύρι της Αγίας Γλυκερίας δεν αναπαράγουν πιστά τον ήχο δίνοντας σου μία λανθασμένη και διαστρεβλωμένη εικόνα της δουλείας σου, κάτι καταστρεπτικό σε τεχνικούς τομείς όπως η μίξη (ακόλουθη διαδικασία της μουσικής παραγωγής όπου τα όργανα του κομματιού διαχωρίζονται συχνοτικά και στερεοφωνικα ώστε αυτά να ακούγονται ξεκαθαρά) . Φυσικά δεν σε παροτρύνω να πας στο άλλο άκρο αγοράζοντας studio monitors των 3.000$, ένα βασικό studio setup που περιλαμβάνει 2 monitors και 1 εξωτερική usb κάρτα ήχου δεν κοστιζει πανω απο 400$ και θα καλύψει τις ανάγκες σου τα πρώτα χρόνια. Μπορεί για τα ελληνικά δεδομένα να ακούγεται ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό αλλά μην ξεχνάς ότι σαν ‘’ελεύθερος επαγγελματίας’’ εάν θέλεις να βγάλεις χρήμα – πρέπει να βάλεις χρήμα.

tips-prod4
ΣΥΝΕΡΓΑΣΟΥ

Μπορεί σαν λαός να έχουμε την πεποίθηση πως μπορούμε να τα κάνουμε ΟΛΑ και να τα κάνουμε ΟΛΑ εξίσου καλά άλλα αυτή είναι μία νοοτροπία που πρέπει να αποβάλλεις εάν θέλεις να επιτυγχάνεις τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα. Προσέλαβε κάποιον ειδικό στα γραφιστικά για να σου φτιάξει τα λογότυπα και το image των social media. Προσέλαβε κάποιον sound engineer για να αναλάβει το mastering των κομματιών σου. Προσέλαβε κάποιον φωτογράφο να σου κάνει μία σωστή επαγγελματική φωτογράφιση που θα συνοδεύει το press kit σου. Προσέλαβε έναν web designer να σου φτιάξει ένα μικρό website. Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται κοστοβόρα ωστόσο υπάρχουν λύσεις για όλες τις τσέπες και είναι οι σημαντικές λεπτομέρειες που χτίζουν ένα σοβαρό επαγγελματικό προφίλ και σε ξεχωρίζουν από την μάζα.

Και το βασικότερο….


ΜΗΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΣ ΠΟΤΕ

Μπορεί διαβάζοντας τα παραπάνω να σε πιάνει ψυχοπλάκωμα, να νιώθεις ότι έχεις ένα βουνό να ανέβεις, αλλά να θυμάσαι πως η σκληρή δουλειά ΠΑΝΤΑ αποφέρει καρπούς . Δεν μπορώ να σου εγγυηθώ πως θα γίνεις σουπερσταρ μέσα σε 1 νύχτα, αλλά ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές θα δεις τεράστια διαφορά στην πορεία της καριέρας σου. Ότι έρχεται γρήγορα – φεύγει γρήγορα. Η υπομονή, η επιμονή και η πειθαρχία θα σε ανταμείψουν πλουσιοπάροχα στο μέλλον.

Έχεις τα κότσια να αντέξεις; Αν ναι, διάβαινε…

never_give_up_great_things_take_time

Για οποιεσδήποτε απορίες ή περαιτέρω πληροφορίες μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μου στο προσωπικό μου προφίλ στο facebook που μπορείς να βρείς παρακάτω.

Σχόλια

σχόλια

About The Author

Neoklis Van Garen

Γεννημένος την ‘’χρυσή’’ δεκαετία των 90s μυήθηκε απο νωρίς στην ηλεκτρονική μουσική αφού αντί για ζουζούνια μεγάλωσε με Sasha και Prodigy. Mονόκερος στο ζώδιο, λάτρης της κυνικής ρητορικής, έχει αλλεργια στις σφήκες και τα ελληνικά οπότε κρέμασε τα ακουστικά του και αφοσιώθηκε στο tichu… εεε την μουσική παραγωγή. Μόνιμα κλεισμένος σε ένα studio ως γνήσιος audiophile, με εξαίρεση τις ώρες που λαμβάνει την ημερήσια έκθεση του στον ήλιο σε καποια καφετέρια του Γαλατσίου.

Related Posts