Ο νεαρός φίλος του site Thanasis Speak κάνει τα πρώτα του βήματα στο DJing και μας ρώτησε πως μπορεί να γίνει πιο γνωστός και να πραγματοποιεί πιο πολλά DJ sets σε μαγαζιά. Ένα ερώτημα που απασχολεί και μεγαλύτερους σε ηλικία DJs εκτός από τους μικρότερους, μιας που τα τελευταία χρόνια ο ανταγωνισμός είναι υπερβολικά αυξημένος, με τον αριθμό των DJs να έχει γίνει πολύ μεγάλος στην Ελλάδα και όχι μόνο. Όλοι πάνω κάτω λοιπόν θέλουμε να γίνει η δουλειά μας πιο γνωστή και να πραγματοποιηούμε όλο και περισσότερες εμφανίσεις σε bar ή club, το θέμα είναι πως θα το κάνουμε πράξη. Θα αναφερθούμε καθαρά στο κομμάτι του DJing γιατί το εξίσου σημαντικό κομμάτι του Producing είναι ένα άρθρο από μόνο του. Και προφανώς όχι στις έμμεσες λανθασμένες οδούς που ακολουθούν κάποιοι για να τα πετύχουν (PR, μπουκάλια, κολλητιλίκια, εξευτελιστικές αμοιβές κλπ.).

Επειδή όπως γνωρίζουμε το DJing δεν απαιτεί κάποιο πτυχίο για να ασκηθεί και πλέον με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορεί ο οποιοσδήποτε να το κάνει, θεωρούμε ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχει κάποιος στο μυαλό του πριν κάνει την οποιαδήποτε κίνηση να γνωστοποιήσει τη δουλειά του, είναι η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ. Να απαντήσει δηλαδή σε δύο ερωτήματα: Πρώτον ποιές είναι οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για να παίξει ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ μουσική κάπου και δεύτερον αν ο ίδιος πληρεί αυτές τις προϋποθέσεις. Όσο κι αν ακουστεί περίεργο, αυτά τα ερωτήματα καλό θα είναι να τα απαντούν κατά καιρούς και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία DJs, γιατί εκτός από την καλή τεχνική κατάρτηση που σίγουρα διαθέτουν, οι «μόδες» στη μουσική αλλάζουν με αποτέλεσμα το κοινό να περιμένει να ακούσει σύγχρονα είδη μουσικής που πιθανώς να μην τα έχουν ψάξει όσο θα έπρεπε. Άλλωστε το να ξέρει ο DJ τι θέλει να ακούσει το κοινό που βρίσκεται από κάτω και να του το προσφέρει βάζοντας και το προσωπικό του στίγμα, είναι η πιο σημαντική προϋπόθεση για αυτή την επιτυχία. Καλή τεχνική κατάρτηση, ενημερωμένο playlist, αλλά και προσεγμένη εμφάνιση, ολοκληρώνουν τους τομείς που πρέπει να διαθέτει κάποιος DJ σήμερα ώστε να μπορέσει μετά να προωθήσει με αξιώσεις τη δουλειά του.

djbooth2.jpg

Η επόμενη λέξη-κλειδί μετά την ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ, είναι η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ. Έχουμε αναλύσει σε προηγούμενα άρθρα τα πολλά πλεονεκτήματα του να βγαίνει για clubbing κάποιος DJ, όπως και να τα έχει καλά με τους συναδέλφους του. Υπάρχουν πολλές πιθανότητες ο «γνωστός» resident ενός club ή ενός party να μιλήσει με κάποιον νεαρό που τον έχει δει 10 φορές μπροστά του να τον υποστηρίζει ως clubber, πόσο μάλλον να του τον συστήσει κάποιος κοινός φίλος-συνάδελφος DJ. Ένα απλό μήνυμα στο Facebook, αφενώς μπορεί να μην απαντηθεί ποτέ, αφετέρου σίγουρα δεν είναι αρκετό αν δεν συνοδεύει μία προσωπική επαφή. Όσο για την προσωπική επαφή με κάποιον γνωστό ή «φτασμένο» DJ, καλό είναι να γίνεται με διακριτικότητα και ευγένεια και όχι με το καλημέρα να τον ζαλίζουν για προώθηση, υποστήριξη ή εύρεση εργασίας. Άλλωστε αν κάποιος αξίζει και έχει να προσφέρει πράγματα στο χώρο, ο ίδιος ο «φτασμένος» DJ θα τον θέλει για συνεργάτη του. Εδώ λοιπόν έρχεται και βοηθάει και η παρουσία στα social media, που πρέπει να είναι δυναμική ώστε κάποιος DJ να μπορεί να παρουσιάζει τη δουλειά του αλλά και τον εαυτό του και χαρακτήρα του. Από την άλλη όμως, είναι λάθος να είναι υπερβολική (overposting/spamming) ή χωρίς ουσία (π.χ. όλες οι αναρτήσεις να είναι selfies).

Τέλος, θα ήμασταν άδικοι αν δεν αναφέραμε ως λέξη-κλειδί και την ΤΥΧΗ. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις DJs που άξιζαν λιγότερο, αλλά είχαν την τύχη να γνωρίσουν τον κατάλληλο άνθρωπο στο κατάλληλο μέρος. Η αλήθεια είναι όμως ότι όσο κι αν ξέρει κάποιος τις αδυναμίες του, όσο κοινωνικός ή τυχερός κι αν είναι, η προσωπική ΔΟΥΛΕΙΑ και η ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗ είναι αυτή που καθορίζει και το κοντινό αλλά και το μακρινό μέλλον ενός DJ. Καλή δύναμη και καλή επιτυχία λοιπόν στο νεαρό φίλο Θανάση (που αποτέλεσε την αφορμή για να γραφτεί το άρθρο αυτό), όπως και σε όλους τους συναδέλφους που προσπαθούν καθημερινά να γίνουν καλύτεροι.

Σχόλια

σχόλια

About The Author

God is a Dj v1.0

God is a Dj v1.0. Υλικό από τη 1η εποχή του GodisaDJ.gr που ξεκίνησε τη πορεία του στις 09.07.2013 στον κυβερνοχώρο μέχρι και την πρόσφατη μετάβαση του στην updated V2 που διαβάζετε τώρα!

Related Posts