16 χρόνια σερί επαγγελματίας DJ, ομολογώ ότι Sync άκουγα αλλά Sync δεν είχα δουλέψει. Όπως και αρκετοί από εμάς, είχα και εγώ δυστυχώς τα κολλήματά μου. Εγώ να πάρω laptop: Ποτέ! Πριν λίγα χρόνια όμως αναθεώρησα. Εγώ να πάρω controller: Ποτέ! Πριν λίγες εβδομάδες όμως αναθεώρησα. Και συνυπάρχοντας πλέον με αυτό το “σατανικό” κουμπί το Sync, ένοιωσα την ανάγκη να γράψω αυτό το άρθρο, για να ξορκίσω τη λεγόμενη “αιτία του κακού” όπως λένε οι πολέμιοί του, που μετατρέπει τον κάθε τυχάρπαστο σε DJ.

Είναι απαραίτητο εδώ να αναφέρω τη σχέση που έχω στην καθημερινότητα μου με το παρελθόν του DJing, όχι για να περιαυτολογήσω, αλλά για να γίνει κατανοητό απόλυτα το πνεύμα του άρθρου. Σέβομαι και γουστάρω το παρελθόν του DJing, σπίτι ακούω κυρίως βινύλιο και αγοράζω όσο πιο πολλούς δίσκους μπορώ, όλα τα έσοδα ενός προηγούμενου καλοκαιριού με καθημερινά παιξίματα εκτός έδρας πήγαν για την αγορά 2 χρυσών limited MK2, και πριν λίγο καιρό έπρηξα ένα φίλο μηχανικό να κάνουμε restoration μέσα-έξω στα πρώτα επαγγελματικά CDJ-500.

Αλλά στη δουλειά είναι άλλο. Με το ψωμί του και το επαγγελματικό του μέλλον κανείς δεν πρέπει να παίζει! Το να είναι κολλημένος στο πρόσφατο ή μακρινό παρελθόν, να αναφέρεται σε “καταραμένα Sync” και να απαρνιέται την τεχνολογία, μόνο επαγγελματικό κακό μπορεί να του κάνει γιατί πολύ απλά μένει πίσω. Γιατί οι εποχές είναι τόσο ζόρικες και απαιτητικές, που για να έχει κάποιος επαγγελματίας DJ σίγουρο παρόν και μέλλον, απαιτείται να γνωρίζει όλα τα κόλπα και τα καλούδια που του παρέχει απλόχερα η τεχνολογία στην κάθε εποχή.

exorcism1.jpg

Εδώ λοιπόν και ένα μήνα που διαθέτω στη φαρέτρα μου τη λειτουργία Sync, νοιώθω πολύ χαζός που όλο το προηγούμενο διάστημα το στερήθηκα. Για όσους δεν το έχουν χρησιμοποιήσει, το Sync κάνει αυτόματα αυτό που κάναμε με το χέρι με το pitch control, δηλαδή φέρνει το επόμενο κομμάτι στα ίδια bpm με αυτό που παίζει στον αέρα. Αυτή τη δουλειά, πριν βγουν τα “μπιτόμετρα” στα CDJ, την κάναμε φυσικά με το αυτί.

Αυτό ακριβώς είναι το σημείο που οι πολέμιοι του Sync πατάνε και αναφέρουν ότι οι σύγχρονοι DJs που εκ των πραγμάτων δεν έχουν μπει στη διαδικασία του συγχρονισμού των bpm με το αυτί, δεν ξέρουν να μιξάρουν. Κατ’αρχήν όλο το “υποτιθέμενο” κακό, άρχισε με τα “μπιτόμετρα” των CDJ, όχι με το Sync. Και πάλι μπορούσες να μη χρησιμοποιήσεις αυτί για να μιξάρεις αν ήξερες το δευτερόλεπτο του Cue. Με το Sync απλά τελειοποιήθηκε η αυτόματη αυτή μίξη και ειδικά εαν το Cue ή το Quantize του τραγουδιού είναι σωστό, είναι σχεδόν βέβαιο ότι και χωρίς ακουστικά θα βγει τέλεια η αλλαγή.

Πάμε λοιπόν να ξορκίσουμε το ίδιο το Sync button. Έχοντας την τύχη να διαθέτω στο σπίτι 3 “κονσόλες”, μία με MK2, μία με απλά CDJ και μία με controller και από τη στιγμή που δε διαθέτω τα skills του Σειρά ή του Sparky ώστε να κάνω τα πάντα με το χέρι με τα MK2, συγκρίνω τις 3 εποχές-τεχνολογίες και διαπιστώνω ότι ο κανόνας στην πράξη είναι ότι οι λειτουργίες που γίνονται αυτόματα από το εκάστοτε μηχάνημα (στην περίπτωση μας το αυτόματο beatmatching από τον controller), σου δίνουν τη δυνατότητα να καταπιαστείς με τις άλλες λειτουργίες που διαθέτει δουλεύοντας ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ και τα υπόλοιπα “κουμπάκια” του. Είναι γεγονός άλλωστε ότι η έννοια του dj mix σήμερα περιλαμβάνει πολλά περισσότερα πράγματα από ένα απλό beatmatching. Μιλάμε πάντα για τον club DJ που πρέπει να ξεσηκώσει τον κόσμο με την ενέργεια και τα τεχνικά του κόλπα, και όχι τον DJ της καφετέριας ή του bar που με ένα απλό beatmatching καθαρίζει.

exorcism2.jpg

O DJ λοιπόν του club, χρησιμοποιώντας το Sync, κατ’αρχήν αποκτά πολύτιμα δευτερόλεπτα να κοιτάξει και να ψυχολογίσει τον κόσμο, όπως και να γουστάρει και να κουνηθεί κι αυτός από την ενέργεια του τραγουδιού που παίζει. Θυμάμαι παλιότερα με τα 4 CDJ και MK2 στα clubs, ο DJ δε σήκωνε κεφάλι και έχανε όλο αυτό το interaction. Και επαναλαμβάνω, δεν αναφέρομαι στον DJ που οι αλλαγές του είναι ένα beatmatching κάθε 6 λεπτά και αυτό είναι όλο. Aναφέρομαι στον σπιντάτο DJ που παλιότερα δούλευε με 4 CDJ και MK2 με γρήγορες εναλλαγές, ακαπέλλες κλπ. για να κρατήσει τον κόσμο on fire με την ενέργειά του.

Αυτός λοιπόν ο DJ, έχοντας στη φαρέτρα του το Sync, με τα πολύτιμα αυτά δευτερόλεπτα που κερδίζει, πέραν του interaction, έχει τη δυνατότητα να εμπλουτίσει το mix του με effects, loops, ακαπέλλες, να παίξει ήχους με τα pads επάνω στο beat, να σκρατσάρει και πολλά άλλα. Ο εξορκισμός λοιπόν του Sync γίνεται 100% πετυχημένος, αν σκεφτούμε ότι TO DJ MIX ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΒΕΑΤΜΑCHING και η δυνατότητα αυτοματισμού του τελευταίου μας δίνει τη δυνατότητα να πάμε το dj mix μας σε άλλα επίπεδα, εμπλ
ουτίζοντας το με όλα τα παραπάνω που προαναφέραμε.

Για το τέλος για να φύγουν οριστικά τα δαιμόνια, κανένας άμπαλος DJ δε σώζεται με ένα αυτόματο beatmatching. Σωστή επιλογή τραγουδιού, σωστή ροή μουσικής και ψυχολογία του κοινού είναι αρετές που καμιά τεχνολογία δε μπορεί να στις δώσει και αποκτιούνται με εμπειρία και φυσικά με χιλιάδες ώρες ακρόασης και ψαξίματος μουσικής.

Υ.Γ. για όσους ακόμα αμφιβάλλουν, μπορούν να παρακολουθήσουν το παρακάτω video από το άκρως δημιουργικό mix του συνεργάτη μας Τάσου Παπαδόπουλου που πρεσβεύει όλη αυτή τη φιλοσοφία. Aπόδειξη του τι μπορεί να κάνει τεχνικά ένας DJ εκτός του να συγχρονίζει bpm.

Σχόλια

σχόλια

About The Author

God is a Dj v1.0

God is a Dj v1.0. Υλικό από τη 1η εποχή του GodisaDJ.gr που ξεκίνησε τη πορεία του στις 09.07.2013 στον κυβερνοχώρο μέχρι και την πρόσφατη μετάβαση του στην updated V2 που διαβάζετε τώρα!

Related Posts